Thursday, 18 July 2013

GIVE AWAY RAMADHAN BY EMAS PUTIH


Hadiah
Top Referral - RM50
84 Hadiah untuk dimenangi

Tarikh Mula 10 Julai 2013- 24 Julai 2013 (11:59pm)


Tuesday, 9 July 2013

Ramadhan Datang Lagi!!

assalamualaikum!!

ahlan wasahlan ya Ramadhan!! :)

alhamdulillah masih lagi berpeluang merasa bulan Ramadhan tahun 2013..syukur alhamdulillah Ya Allah..thank you Allah..I love you Allah :)

esok 10/7/2013 bermula lah puasa Ramadhan bagi tahun ni..huhu agak sedih sb tak pernah hari first puasa jauh dari family..tahun lpas sempat lah jugak puasa hari first ngan second kat rumah..tahun ni..nampaknya tggu nak balik raya nanti lah baru berpeluang berpuasa, berbuka dan bersahur dengan family..huhu sedih!! T_T masuk tahun ni dah 14 tahun que berpuasa..alhamdulillah masih diberi peluang untuk memnunaikan tanggungjawab yg satu ni :D

bila tiba je bulan ramadhan ni..hati rasa sayu je..sb dua org yg paling que sayang selain dari ibu dah takde..tak dapat nak berpuasa dengan diorg berdua lagi dah..huhu rindunya pada ayahlong dengan chek :'( masuk tahun ni tahun yg ke 13 tak dapat berpuasa dan sambut raya dengan ayahlong..chek pulak tahun yg ke 7..

satu lagi..bila bulan puasa je ad satu kenangan yg memang que tak boleh dan takkan lupakan ialah.....................que jatuh longkang!! hahahahaha peristiwa tu 13 tahun yg lpas..means masa umur que 6 tahun..tulah padah tak dengar cakap ibu..masa tu kecik lagi, degil lagi mana nak dengar cakap..skali masa tengah syok syok main dengan adik tetibe que lari then jatuh dlam longkang..hahahaha dan kesannya sampai skarang ad kat dagu ni..kena jahit!! haha lpas pada tu tak main dah..jadi pendiam terus..hehe tapi yg lebih que ingat..ayahlong lah yg bawak que pgi klinik untuk jahit luka kat dagu ni..kenapa bukan ibu yg bawak?? sb ibu tak boleh tengok darah..lpas ibu tengok darah klua dengan banyak ibu pengsan..hehehe tapi sebelum ibu tengok darah tu adik dah bagitahu semua org yg que jatuh

"kakak jatuh!! dagu dy berdarah"

lebih kurang macam ni lah dialog dy..sb que ingat lagi yg ibu cakap adik bagitahu que jatuh and berdarah..tapi tak bagitahu que jatuh longkang..haha lpas pada tu stiap kali bulan puasa que akan teringat pada ayahlong..tambahan pulak ayahlong tu rapat sangat dengan que dari kecik lagi..and...........................................................tu ramadhan terakhir dengan ayahlong T_T

tahun tahun lpas tu que tak banyak kenangan pun..boleh dikatakan takde pun..sb que berpuasa macam biasa je..takde nak tipu tipu..hehehe

sampai sini sajalah entry que pada kali ni..next time kalau ad masa lagi que update kat korg ye?? 

may Allah SWT bless us abundantly <3

Saturday, 6 July 2013

Sangat Blurrrr!!

assalamualaikum!!

malam ni nak update sikit pasal blog ni..rasa sedih je tengok follower..hahaha :D serious blurr gila dengan blog baru ni..hmmm nak buat acane?? terpaksa lah kan?? dah minat dalam dunia blog ni..tapi kadang kadang rasa rindu pada blog lama..huhu :)

hope kali ni takkan jadi lagi macam blog lama tu..

may Allah SWT bless us abundantly <3

Friday, 5 July 2013

Semester 3 @ Senior !!

assalamualaikum!! :)

hari ni que tak update banyak..just nak share yg que dah masuk sem balik..hoho maknany dah sem 3!! dah jadi senior lah!! hahahaha trlebih excited pulak kan?? 

que masih tinggal di hostel..for me banyak kebaikan duk hostel even kau malas blaja pun..haaa.....nak tahu ape  kebaikan dy??

  1. jimat blanja bulanan!! (takyah lah parents korg bank in duit banyak banyak..untuk makan cukuplah..kann??)
  2. in shaa Allah tak trlibat dalam masalah sosial..(means potensi untuk kauorg jadi trlebih sosial tu kurang/rendah)
  3. slaluny yg jadi outsider ni transport sendiri..melainkan rumah sewa dy tu sebelah kampus dy..jadi bagi yg duk kat hostel/asrama/kamsis transport selaluny disediakan..kan dah jimat kat situ..takde lah kauorg sibuk nak kutip duit dari kengkawan yg "gunakan" perkhidmatan kauorg tu untuk isi minyak..
  4. lebih selamat..yg mana duk rumah sewa tu tanggungjawab sendiri..yg duk hostel/asrama/kamsis dah confirm confirm lah awak tu dijaga dan dikawal dengan rapi oleh felo/warden/guard yg ditugaskan di hostel/asrama/kamsis korg
haaaa..yg tu jelah yg dapat que share dengan kauorg semua..sbenany ad lagi..tapi korg fikir lah sendiri ye?? hahaha

smalam dah kemas semua barang kat bilik hostel..hari ni que daftar kat kolej..isnin baru daftar kelas..hoho!! que azam sem ni nak dapatkan COPA..COPA tu sbenany DL..kat KPM kitorg panggil COPA..adalah sb sb dy kenapa panggil COPA :)

rasany sampai sini jelah kot entry que kali ni..in shaa Allah que akan update entry baru lagi..

may Allah SWT bless us abundantly <3

Wednesday, 3 July 2013

All In One!!

assalamualaikum!!

last entry que ni lebih kurang sebulan yg lpas..huh!! lama jugak tak update blog..jangan cakap update jenguk pun idak..haha agak busy sikit even tengah semester break..tapi esok dah masuk sem baru!! hoho :D excitedny..

okay!! balik pada topik di atas..kali ni que akan share cite selama que tak update blog ni..lpas hbis paper hari tu que terus balik rumah..tak tggu ape ape lagi dah..hahah!! seminggu lpas tu ibu buat kenduri sikit..jadi busy dengan persiapan kenduri lah..bayangkan lah kenduri kesyukuran je pun ibu buat tapi ibu suh ayah pasang 2 3 buah khemah..agakny kalau que kawin nanti mau 10 buah khemah kan?? hahaha

seminggu lpas kenduri tu pulak birthday que..tak celebrate pun sb masa tu que kena pgi dengar ceramah 6 jam..untuk ambik lesen lah!! haha ;) lpas seminggu baru que ambik test..kebetulan hari tu jugak si kembar (adik) daftar poli..que tak dapat ikut dy pagi tu..huhu sadis!! T_T tapi lpas que hbis test que ikut ibu pgi beli barang sikit..then masa tu kebetulan trjumpa kembar..que pun ambik lah peluang tu untuk mengekor..haha sb kesian kat dorg..kena pisah..

petang tu lpas hantar adik balik kamsis dy ibu and mama(kakak ibu) plan nak balik rumah chek..saja nak kemas kemas ape yg patut kat rumah chek tu..almaklumlah dah 7 tahun chek meninggal..jadi rumah tu pun ditinggalkan lah..





keesokan hari pulak que pgi kamsis adik..saja melawat dy.. and ni gambar sebelum kitorg balik


que macam biasalah..busy dengan handphone..kalah perdana menteri..wkwkwkw >.<


okay!! setakat ni je gambar untuk entry kali ni..hahahaha sb lpas tu que busy dengan klas memandu..and hari ni..tanggal 3 Julai 2013 que pgi hantar kembar (kakak) pulak ke Kolej Profesional Mara Beranang (KPMB) huhu kakak tak jadi masuk Kolej Baitulmal tu sb rayuan dy diterima untuk masuk ke KPMB ni..kesian tengok muka dy tadi sebelum que balik..macam nak nangis je tapi dy tahan..mungkin sb tak pernah brpisah dengan family..tapi yg paling utama dy dah tak sama tempat dengan adik kembar dy..sedihny kalau que yg berada di tempat diorg brdua..tak tahu nak cakap macam mana perasaan tu..tapi..kakak dengan adik belajar rajin rajin ye?? ayong sentiasa ad kalau korg perlukan prtolongan :)

last but not least..stakat ni jelah entry que kali ni.. in shaa Allah que akan update lagi pada masa akan datang..

May Allah Bless us Abundantly :D

Wednesday, 22 May 2013

Ucapan Terima Kasih Atau Luahan Hati??

assalamualaikum!!

malam ni que tak de banyak benda nak dicakapkan..just nak share sikit dengan korg semua..sepanjang que blaja kat KPM ni que dapat kenal ramai kawan..so......bila dah berkawan tentulah pelbagai ragam yg que dapat tengok..

sampai sem 2 ni que masih mengenali kawan kawan dengan lebih dalam..makan masa untuk cari yg betul betul sesuai dengan jiwa ini..lalala~ okay dah jauh menyimpang..hmm

que sebenarny nak ucapkan terima kasih banyak banyak kat Atir sb dy dah banyak tolong que sepanjang study kat Melaka..lpas lpas ni confirm akan mintak tolong lagi..huhu nasiblah :P okay!! sb ape que update semata mata nak ucapkan terima kasih?? sb dy org pertama yg bagi nasihat pada que and que ikut nasihat dy tu..haha tolong jangan kembang ye Atir!! 

sebelum ni ad je yg bagi nasihat..ramai pulak tu..and adviser tetap que adalah ibu!! tapi.....que ni bukan jenis dengar nasihat sangat..mana yg que rasa nak ikut tu que ikut..kalau tak, que bia je nasihat tu berlalu macam air..huhu tapi tak tahulah kenapa..bape hari lpas que ad share something dengan Atir..actually just nak share je cite tu sb rasa berat sangat nak simpan sensorg..so que pilih untuk share dengan Atir..I don't know why Atir, padahal before ni tak pernah pun share cite ngan dy..and nasib que baik sb dy layan je cite que tu..haha nampak sangat dy tengah borink kann?? ;D

okay lpas dah hbis cite dy pun mula bagi nasihat..and que ikut je nasihat dy tu..alah, benda mudah ikut jelah..banyak cakap pulak kann?? dah mintak nasihat dengar jelah kan?? tapi tak tahu macam mana, que boleh ikut nasihat dy tu..haha rasa macam baik je ikut nasihat org =,=' *erkk!!

tapi...setiap ape yg kita buat ad pro and cons..bila que ikut nasihat yg diberi, hari ni que dah nampak pro and cons dy..hmm takpe lah bersabar sajalah selagi boleh..agak agak dah tak boleh nak tanggung sendiri ngadu lagi kat Atir..sape suruh dy yg bagi nasihat?? k tak lawak =.=

in shaa Allah ad hikmah atas ape yg berlaku kan?? maybe harini que susah "org" tu buat tak reti je..mana tahu kot esok lusa hari dy pulakkan?? kita tak tahu ape akan jadi pada masa akan datang..hidup tak sentiasa berada di atas, satu hari nanti akan jatuh jugak..masa tu que tak rasa que akan gelak kan org tu, sb dy kawan baik que takkan que nak buat macam tu?? tambah lagi dy banyak tolong que slama ni..

may Allah bless us abundantly <3

Monday, 20 May 2013

What Happen To The Twins??!

assalamualaikum!!

huhu hari ni dengan rasminy bermulalah cuti sem que..heaven jugaklah sb tak yah bangun pagi, berebut bilik air dengan roomates, tggu bas, tggu semua org naik bas, pgi kolej, semualah yg berkaitan..huhu

tapi.......ad satu perkara yg mendebarkan..R.E.S.U.L.T!!!! huhu in shaa Allah dalam bulan depan dapat lah result untuk sem ni..pass ke, kena repeat ke, kena DTP ke..semua tu lpas dapat result nanti baru tahu..hmm hope que bukan antara nama yg kena repeat and DTP..tak nakk!! seksa woo duk lama lama kat melaka tu..jauh dengan ibu..heee :D

dah jauh menyimpang ni..okay back to topic!! What Happen To The Twins??! haaa kalau nak tahu..twins tu cousin que..but que tak pernah anggap dorg cousin pun sb que slalu cakap yg dorg ni adik adik que..huhu baik tak que?? *mohon muntah sekarang!! okay tak lawak..sambung balik cite kita tadi..twins ni rapat sangat dengan que..susah senang dengan dorg lah dari kecik..tak pernah pisah lama lama..means tak pernah lagi duduk brjauhan..tapi......skarang ni dorg dah pun hbis SPM and dah dapat offer dah pun..yg kakak maybe akan masuk kolej baitulmal kat KL yg adik pulak akan masuk Politeknik Ungku Omar (PUO) kat Ipoh..huhu macam mana lah lpas ni kan?? mesti dah jarang jumpa..sedihnya :'( huhu


ni lah adik adik que yg que cakap tadi..yg tudung pink tu kakak yg hijau tu pulak adik..shomelkan dorg dua ni?? and kalau korg nak tahu dorg berdua ni pakai spec tau..tapi adik jarang pakai..dy macam que, pakai spec time nak study je..huhu



haaaa yg gambar dua atas ni pulak time kitorg ad family dinner on new years night..huhu tak plan pun nak pakai baju Malaysia..tak tahu pulak lah kalau twins ni plan pulakkan?? :)

lpas ni dah jarang jumpa..tak tahulah macam mana pulak kan?? dari kecik bersama sampai sekarang..tup tup kena pisah..kalau ikutkan sebenarny twins ni apply KPMBM..tapi adik je yg dapat kakak tak dapat tapi.............adik tak dapat kat Bandar Melaka dy dapat kat Seri Iskandar, memang tak lah dy nak pgi..jauh terperosok dalam hutan kolej tu..haha tak nak kawan dengan monyet lah tuu!! :P

kakak pulak tak dapat then dy buat rayuan..nak masuk jugak sama dengan que..cuma buat sementara waktu ni dy masuk dulu kolej baitulmal..mama dy cakap prepare je dulu takut lpas ni tak dapat offer lagi dah..

may Allah SWT bless us abundantly <3

ADIOS!!